kowal 2002, Wlepa dotarła dzisiaj, wielkie dzięki - teraz czekam na sprzyjające warunki
[Inne] VCDS i jego możliwości (możliwości naszych OCTAVII)
Zwiń
X
-
[Inne] VCDS i jego możliwości (możliwości naszych OCTAVII)
Witam,
Ostatnio miałem troszkę więcej czasu, więc sobie pogrzebałem VCDS'em w swojej O2 AMBIENTE (2006r) No i z ciekawostek (bo jakoś nie znalazłem takich opisów wcześniej) to znalazłem:
DISCLAIMER:
Opisane poniżej rzeczy są bez problemu dostępne w mojej wersji OCTAVIA ze standardowymi sterownikami, natomiast nie podejmuje się wyrażania swojego zdania na temat legalności niektórych tych opcji podczas jazdy (część opcji można włączyć, inne są niezgodne z polskim kodeksem), chociaż możemy o tym pogadać - sam jestem ciekaw.
- Już wiem gdzie się ustawia czas po jakim włączają się spryskiwacze świateł i czas spryskiwania
- przeciwmgielne jako światła dzienne - po przekręceniu kluczyka włączają się z postojówki, ale ZAMIAST 'krótkich' włączają się przeciwmgielne - jak się przekręci włącznik to światła włączają się już normalnie, tzn. przeciwmgielne się wyłączają i włączają się normalne żarówki - ciekawe czy mając lampy przeciwmgielne z matowym spodem (czyli przystosowane do doświetlania zakrętów) to czy mogą też one pełnić wtedy rolę świateł dziennych oczywiście włącznik w trybie POSTOJOWE włącza tylko postojowe.
a z tzw. systemów "zapasowych":
- wsteczny zamiast kierunkowskazu - jak się spali żarówka kierunkowskazu z tyłu, to jej funkcję przejmuje żarówka od wstecznego - SPRAWDZIŁEM TO, wyciągając żarówkę kierunkowskazu - DZIAŁA skutek uboczny (bo chyba nie traktowałbym tego jako wadę) jest taki, że podczas cofania, jak wrzucam kierunkowskaz, to lampka wstecznego gaśnie (ale tylko po tej stronie, co włączony kierunkowskaz i tylko na czas włączenia kierunkowskazu - po jego wyłączeniu żaróweczka wstecznego znowu się włącza);
- przód - lampka postojówki przejmuje funkcję kierunkowskazu, jak ta się spali [nie sprawdziłem - nie chciało mi się rozkręcać lampy ]
- przód - lampka kierunkowskazu świeci równocześnie z postojówką, czyli pełni jej funkcję. Oczywiście świeci nie z normalną jasnością, a coś koło 10% mocy. Tył również można tak ustawić
- tył - kierunkowskazy zamiast hamulca - ale dziwnie działa, bo miało to być niby ZAMIAST spalonego hamulca, a działa razem z nim śmieszny efekt.
Amerykańskie światła gasną po zaciągnięciu ręcznego, ale to dotyczy tylko sytuacji, gdy włącznik świateł jest w pozycji ZERO. Jak się włączy światła normalnie, to ten trik już nie działa i można śmiało robić "boki" (drifting itp) :-)
Apropos opcji, że w trybie skandynawskim zamiast świateł mijania swiecą się przeciwmgielne, to dwie sprawy - pierwsza, że trzeba mieć lampy oznaczone napisem DRL (Daylight Running Lights) czyli przystosowane do funkcji świateł dziennych. Zastanawiam się nad czymś takim, bo wtedy włożone do lamp 'głównych' żarówki np. OSRAM NIGHT BREAKER zyskują sporo na żywotności, ale:
1. Czy ktoś wie gdzie znaleźć takie lampy?? Ponoć w standardzie są w nowych OCTAVIAch FL, ale nie znalazłem nigdzie na necie w 'wolnej' sprzedaży.
2. Mocno się zastanawiam nad wadami takiego rozwiązania, bo na forach ludzie się skarżą na ten tryb, bo albo na radiu ciągle im ktoś zwraca uwagę, że jadą na przeciwmgielnych, albo mrugają cały czas długimi, zeby sobie włączył, albo (ale to już jakiś dwuletni post i ponoć sporo się zmieniło jeśli chodzi o świadomość w temacie DRL) nasze "niebieskie władze" łapały na każdym punkcie i trzeba im było tłumaczyć, że to homologowane itd.
Oczywiście po przekręceniu włącznika świateł na WŁĄCZONE gasną te przeciwmgielne i włączają się normalne lampy. I również OCZYWIŚCIE wraz z tymi przeciwmgielnymi/dziennymi są włączone postojowe. No i jeszcze dla ciekawskich - jeśli ktoś ma stary sterownik elektryki, to można sobie kupić nowszy [3C0 937 049 AJ] za 290zł na allegro i po wymienieniu sobie lamp przeciwmgielnych można włączyć doświetlanie zakrętów. Podejrzewam (ale to nie jest pewniak), że można sobie wymienić jakieś inne sterowniki, żeby mieć więcej opcji, ale nie znam się więc więcej nie mówię
Muszę sprawdzić czy jak włączę równocześnie tryb skandynawski i amerykański [da się - komputer przyjmuje takie kodowanie jako poprawne], to przód reaguje poprawnie na ręczny, ale z tyłu świecą się światła - to chyba byłaby idealna kombinacja.
Postaram się wrzucić coś więcej jak znajdę coś ciekawego i niestandardowego :-) Jeśli ktoś coś słyszał na temat jakichś fajnych rzeczy, to zapraszam do podzielenia się informacjami.
Będę wdzięczny za odpowiedź na zadane przeze mnie pytanie dotyczące lamp DRL :-)
1. Czy ktoś wie gdzie znaleźć takie lampy?? Ponoć w standardzie są w nowych OCTAVIAch FL, ale nie znalazłem nigdzie na necie w 'wolnej' sprzedaży.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
-
-
Zamieszczone przez rafaelogWitaj "kropeck"
To więc w jaki sposób wyłaczyć tą kontrole niezapiętych pasów bezpieczeństwa??
Pozdr
VCDS -> 17-Zest.Wskaźników -> KODOWANIE. I teraz: kod jest następujący [w mojej ambiente]:
0003101
czwarta cyfra od końca (czyli '3') odpowiada za ostrzeżenia m.in. właśnie o niezapiętych pasach. Aby przestało pikać powiadomienie, należy od cyfry na czwartym miejscu od końca odjąć '2' (ten wartość na tym bicie odpowiada za pasy) i zamiast (w tym przypadku) '3' wpisać '1'. Teraz kod wygląda tak:
0001101
VCDS pokazuje dokładne opisy zdecydowanej większości byte'ów, więc nie ma wiele problemu ze znalezieniem opcji :-)
THE END.
Czytałem ostatnio trochę o kodzie SKC (Secret Key Code) i wiem, że jest cholernie ciężki do zdobycia (w warunkach domowych niemożliwy), natomiast czy ktoś ma wujka, albo chociaz brata w serwisie, żeby podał mi kod do mojego kompa?? Otworzyłoby się mnóstwo nowych możliwości w kwestii programowania sterowników :-)Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Witaj.
A zmiana tego kodu co do tych pasów to w warunkach domowych zrobie czy nie??
Co do tego kodu SKC to spróbuje się zapytać elektryka z serwisu Skody co robił mi już co nieco u siebie w domu w mojej Octavii I. Ale nie moge zagwarantować że mi go zdradzi. Napisz mi dokładnie o co mam się zapytać.
Pozdrawiam, szerokości i przyczepności 8)Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafaelogWitaj.
A zmiana tego kodu co do tych pasów to w warunkach domowych zrobie czy nie??
Co do tego kodu SKC to spróbuje się zapytać elektryka z serwisu Skody co robił mi już co nieco u siebie w domu w mojej Octavii I. Ale nie moge zagwarantować że mi go zdradzi. Napisz mi dokładnie o co mam się zapytać.
Pozdrawiam, szerokości i przyczepności 8)
A co do serwisanta ze SKODY to spytaj jak zdobyć kod SKC (Secret Key Code) do sterowników :-) czuję w kościach, że i Twój mechanik wzdrygnie ramionami i na tym się skończy.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Witaj.
On nie jest zwykłym mechanikiem. To jest elektryk-elektronik najwyższej klasy. Pod względem elektryki i lektroniki to bije wszystkich w całym serwisie skody. Jest poprostu The BEST. Drugi taki jescze tylko jest na serwisie VW/AUDI.
PozdrawiamPoprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafaelogWitaj.
On nie jest zwykłym mechanikiem. To jest elektryk-elektronik najwyższej klasy. Pod względem elektryki i lektroniki to bije wszystkich w całym serwisie skody. Jest poprostu The BEST. Drugi taki jescze tylko jest na serwisie VW/AUDI.
PozdrawiamPozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Tak pracuje na serwisie skody. O szczegółach nic nie powiedział. Mówił tylko, że ten kod ściąga się ze sterownika więc wydaje mi się że chyba przez komputer. No nie wiem. Jak chcesz mogę podać Ci jego nr telefonu to zadzwonisz do niego i sobie pogadasz. Wejdz sobie na ten link i tam jest nr telefonu i dzwoń na ten komórkowy. On dzisiaj był do 18 w pracy. Teraz jest w domu i powinien raczej mieć czas na pogawędkę. Oto link strony: http://tuning.ezeto.pl/tune.php?id=5
Pozdr
Rafał 8)Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bzik13kropeck, spotkałeś się może w swojej karierze z próbą uruchomienia systemu HHC (Hill Hold Control). Ponoć w nowych OII jest możliwość uruchomienia o ile autko posiada ESP...Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadoZamieszczone przez kropeckChętnie poeksperymentuję na innych furkach.
Eksperymentowanie = przeglądanie innych wersji, żeby zobaczyć co więcej mają i co mogą :-)Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
kropeck, no ale nie napisałeś co i gdzie pozmieniać, obrazkowo co i gdzie zmodyfikować, żeby było jasne czarno białym. Tak bardziej obrazkowo dla każdego. Rzuciłeś tylko hasła co można pozmieniać, ale to każdy kto ma VAGa to wie. Zrób jakiś dokładny opis co i gdzie pozmieniać, żeby mogli z tego skorzystać Ci co dopiero kupili kabelek, albo mają pożyczony i nie mają doświadczenia.
Komentarz
-
-
HHC w cenniku figuruje za 600 PLN w przypadku FL, gdzie ESP jest w standardzie. W instrukcji jest napisane, że działa to, jeżeli samochód stoi pod górkę od jakiegoś tam kąta. Z górki nie działa. Podtrzymanie hamulców działa przez 2 sekundy od puszczenia hamulca, a sama siła hamowania redukuje się wraz z ilością dodawanego gazu. Podejrzewam, że oprócz uaktywnienia tego w komputerku potrzeba będzie jakiegoś czujnika położenia. Mam zamiar się zapytać w ASO ile za to by chcieli. Ale pewnie się "rozczaruję" jak poznam cenę.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckbzik13, na stronie vag-com.pl masz różne kabelki. Bez względu na model skody działa to:
Kabelek na USB, działa ze wszystkimi samochodami VAG (Volkswagen Auto Group) :-) i działa DOBRZE! :-)
P.S. jeśli posiadasz takie cudo i kodujesz za free to powinieneś przynajmniej brać za amortyzację zużycia wtyczki :twisted:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bzik13Zamieszczone przez kropeckbzik13, na stronie vag-com.pl masz różne kabelki. Bez względu na model skody działa to:
Kabelek na USB, działa ze wszystkimi samochodami VAG (Volkswagen Auto Group) :-) i działa DOBRZE! :-)
P.S. jeśli posiadasz takie cudo i kodujesz za free to powinieneś przynajmniej brać za amortyzację zużycia wtyczki :twisted:
Będą mi się składać na karczek z grilla, albo placek po węgiersku :-)) :-) w Kryspinowie mają ich dużo
A poważniej, to jak będziesz chciał, to spokojnie siądziemy w piątek i popatrzymy u Ciebie co się da, a co niePozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
Komentarz